Plan Gwarancji dla młodzieży po raz pierwszy został przyjęty w 2014 r., w związku z Zaleceniem Rady UE z dnia 22 kwietnia 2013 r. w sprawie ustanowienia Gwarancji dla młodzieży, z uwagi na potrzebę dostosowania kierunków wsparcia osób młodych do ówczesnych trendów na rynkach pracy, natomiast w 2020 r. nastąpiła jego pierwsza aktualizacja.
1 sierpnia 2022 r. Minister Rodziny i Polityki Społecznej zatwierdziła „Aktualizację Planu realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce".
Przesłanką do wydania nowego zalecenia była potrzeba dostosowania kierunków wsparcia osób młodych na rynku pracy do bieżących wyzwań społeczno-gospodarczych, adresowanych również w ramach założeń Wspólnych Ram Finansowych na lata 2021-2027 oraz w kontekście skutków pandemii Covid-19.
„Aktualizacja Planu realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce" zawiera diagnozę sytuacji ludzi młodych poniżej 30 roku życia na rynku pracy, analizę dotychczasowych efektów GdM w Polsce, jak również opis nowych rozwiązań.
Program GdM może poszczycić się dużą skutecznością, gdyż w ramach pierwszej jego edycji w Polsce wsparciem objęto ok. 5,5 mln młodych osób, a ok. 2,7 mln uczestników znalazło zatrudnienie. Program GdM był i będzie realizowany zarówno ze środków krajowych (Fundusz Pracy), jak i przy udziale środków pochodzących z budżetu UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).
Nowa odsłona GdM opierać się będzie na wypracowanych w poprzednich latach dobrych praktykach i układzie instytucjonalnym sprawdzonym w poprzedniej odsłonie programu. Realizatorami będą nadal:
1 sierpnia 2022 r. Minister Rodziny i Polityki Społecznej zatwierdziła „Aktualizację Planu realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce".
Przesłanką do wydania nowego zalecenia była potrzeba dostosowania kierunków wsparcia osób młodych na rynku pracy do bieżących wyzwań społeczno-gospodarczych, adresowanych również w ramach założeń Wspólnych Ram Finansowych na lata 2021-2027 oraz w kontekście skutków pandemii Covid-19.
„Aktualizacja Planu realizacji Gwarancji dla młodzieży w Polsce" zawiera diagnozę sytuacji ludzi młodych poniżej 30 roku życia na rynku pracy, analizę dotychczasowych efektów GdM w Polsce, jak również opis nowych rozwiązań.
Program GdM może poszczycić się dużą skutecznością, gdyż w ramach pierwszej jego edycji w Polsce wsparciem objęto ok. 5,5 mln młodych osób, a ok. 2,7 mln uczestników znalazło zatrudnienie. Program GdM był i będzie realizowany zarówno ze środków krajowych (Fundusz Pracy), jak i przy udziale środków pochodzących z budżetu UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).
Nowa odsłona GdM opierać się będzie na wypracowanych w poprzednich latach dobrych praktykach i układzie instytucjonalnym sprawdzonym w poprzedniej odsłonie programu. Realizatorami będą nadal:
- urzędy pracy,
- Ochotnicze Hufce Pracy
- Bank Gospodarstwa Krajowego.
- ocenę i wzmocnienie umiejętności cyfrowych osób młodych,
- powiązanie ofert wsparcia z potrzebami transformacji cyfrowej i zielonej,
- zapewnienie wysokiej jakości ofert dla osób młodych,
- pogłębione zindywidualizowane podejście i aktywne docieranie z ofertą wsparcia do osób młodych.