Jednocześnie informujemy, że przyjmowane również będą rozliczenia pojedynczych transz
w trakcie trwania okresu objętego dofinansowaniem.
Rozliczenie następuje na podstawie dokumentów składanych przez Beneficjenta do WUP, które:
- potwierdzają prawidłowość wykorzystania otrzymanych środków,
- potwierdzają zatrudnienie pracowników, na których przyznano świadczenie, przez okres wskazany we wniosku.
- o wysokości kwoty/łącznej kwoty wypłaconej za dany miesiąc (np. kwiecień, maj, czerwiec) ze środków FGŚP na rzecz pracownika (w przypadku przelewu indywidualnego)/ pracowników (w przypadku wyciągu bankowego);
- o wysokości kwoty/łącznej kwoty przelanej za dany miesiąc (np. kwiecień, maj, czerwiec) ze środków FGŚP do ZUS i US;
- w przypadku przedsiębiorców, którzy ubiegali się o zwolnienie w opłacaniu składek ZUS z tzw. ustawy COVID-19 i otrzymali dofinansowanie na ochronę miejsc pracy ze środków FGŚP na podstawie wniosków złożonych do 11 maja 2020 r. włącznie, przelew potwierdzający zwrot na rachunek Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu składek na ubezpieczenie zdrowotne;
- w przypadku wątpliwości Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu może żądać przedstawienia dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.
Ww. dokumenty mogą być przedmiotem kontroli u Przedsiębiorcy, która zgodnie
z §4 Umowy o wypłatę świadczeń (…) może być przeprowadzona w terminie do trzech lat od upływu terminu przewidzianego na rozliczenie umowy.
Zgodnie z §5 Umowy o wypłatę świadczeń (…), w terminie przewidzianym na rozliczenie środków powinien również nastąpić zwrot ewentualnej niewykorzystanej przez Beneficjenta części przyznanych środków. Zwrot powinien być dokonany na rachunek bankowy WUP w Opolu, z którego Przedsiębiorca otrzymał środki.
Wskazanym jest jednak, aby zwroty niewykorzystanych w danym miesiącu środków następowały na bieżąco w trakcie realizacji umowy.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu zastrzega sobie prawo do żądania dodatkowych dokumentów niewymienionych powyżej.
W przypadku zmian regulacji prawnych w zakresie wsparcia wynikającego z art. 15g ustawy z dnia 02.03.2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020, poz. 374 z późn. zm) powyższe zasady rozliczania świadczeń mogą ulec zmianie.
Przypominamy również, że zgodnie z §3 ust. 2 umowy pracodawca zobowiązany jest
w terminie do 7 dni od powzięcia informacji o istotnych zmianach okoliczności mających wpływ na wysokość wypłacanych świadczeń powiadomić WUP o ich wystąpieniu
(np. o rezygnacji z kolejnej transzy dofinansowania) lub o zamiarze wycofania złożonego wniosku, który nie został jeszcze zrealizowany przekazaniem pierwszej transzy środków. Informacje o absencjach z powodu choroby lub o rozwiązaniu umów z kilkoma
z wielu pracowników objętych wnioskiem, czy odwołaniu z przestoju pracowników na część miesiąca, o którym przedsiębiorca wnioskował, przedsiębiorca pozostawia u siebie w aktach
i okazuje na żądanie Dyrektora WUP.
Informujemy, że pracownicy WUP w Opolu nie udzielają specjalistycznych porad dotyczących spraw księgowych oraz z zakresu doradztwa podatkowego.
W celu rozliczenia świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy należy przedłożyć do tut. urzędu wypełniony formularz rozliczeniowy wraz z ww. dokumentami.